Julefrokost | 7 minutters læsning

Planlæg den perfekte julefrokost fra A til B

Som planlægger af en julefrokost kan det for mange forekomme overvældende og som en lang forvirrende proces.

Sådan behøver det ikke være. Hos XE kan vi nikke genkendende til, at mange ønsker den ultimative julefrokost, som i mange virksomheder er samtaleemne fra år til, men få kan faktisk udføre det. Det er det vi her for at hjælpe dig med, så du minimerer de små fejl, og sikre arrangementet en perfekt helhedsoplevelse.

Hvad er vigtigt at have styr på?

Der er et utal af ting som du, som arrangør, skal holde styr på. Det er svært at navigere rundt i dette miljø, hvis du ikke har erfaring fra tidligere arrangementer. Vi har derfor nøje udvalgt de elementer vi karakteriserer, som værende mest vigtige for, at forhøje niveauet af dit arrangement.

Lokation

Den valgte lokation må hverken være for lille eller for stor, da festens energi hurtigt vil forsvinde, hvis folk bliver frustreret over lokationens manglende plads eller modsat at størrelsen er for stor. Hos XE hjælper vi gerne med valget af den rigtige lokation, som er tilpasset specifikt til jer. Vi tilbyder en række gode samarbejdspartnere og et bredt netværk der tilbyder eksklusive lokationer.

Rummet og placering af bar og scene

Baren og scenen er noget af det vi bruger mest tid på at planlægge placeringen af. Folk begriber ikke, hvor stor betydning den rigtige størrelse og placering af disse har for arrangementets energi og helhedsoplevelse. Tilsammen tilfører disse elementer den energi til festen, der skal til for at fastholde momentum i arrangementet hele aftenen. Vi oplever alt for tit, at folk undervurderer effekten af den rigtige placering og indretning, og dermed føles deres fest mere flad end ønsket.

Hos XE arbejdes der specielt med de ‘små rum’. Det er ofte et af de elementer mange tager for givet, men som samtidigt har den største effekt. Udførelsen af små lounges og barborde omkring baren og dansegulvet har den betydning, at gæsterne konstant kredser omkring dansegulvet, som er midtpunktet i festen. På den måde koncentreres alt energien mod et punkt, hvorved den forstærkes og fastholdes til langt ud på natten. Med over 25 års erfaring i fester, er vi specialister inden for netop dette område, og vi hjælper dig gerne med at lave den rigtige opsætning og indretning af rummet inden festen skydes i gang.

Valg af udstyr

Har du et anlæg og er du sikker på, at det er passende til arrangementet? Det er fornuftigt, at investere i at leje et ordentligt anlæg der afspejler den kvalitet du ønsker i arrangementet. Selv de bedste indslag på aftenen kan forekomme dårlige, hvis lyden er forfærdelig.
Det kan være svært at finde den helt rigtige lyd, og det kommer meget an på valget af indslag til aftenen. Underholdende indslag kræver selvfølgelig ikke det samme som en populær DJ eller band og vi tilbyder gerne vores ekspertise og vejledning til, hvordan du vælger det perfekte setup til netop jeres arrangement.

Tips og tricks til under arrangementet

Efter 25 år i branchen har vi opfanget et par tips & tricks der kan være med til at fastholde gæsterne lidt længere, og samtidigt forhindre at arrangementet ikke stilner ud alt for tidligt.

Velkomstdrik

Vi ved, at for mange, er julefrokosten den aften på året, hvor du som gæst frit kan slå dig løs, læne dig tilbage, slappe af og nyde aftenen sammen med dine kollegaer i festligt og løssluppent lag.

For at sikre dig, at dine gæster holder sig friske i længere tid, kan du vælge at servere en stærk velkomstdrink. Det virker modsigende, men vores erfaring viser, at folk slapper mere af under middagen, og dermed indtager de ikke nær så meget alkohol, som de normalt ville have gjort.

Indsæt indslaget på det rigtige tidspunkt

Husk på, at dine gæster er kommet for at feste. Sker der intet kan de hurtigt blive utålmodige og utilfredse. Det kan derfor være en god ide, at starte festen hurtigt efter middagen med et live indslag, hvor gæsterne er klar til at feste. Går der for lang tid kan gæsternes lyst til at komme i gang med festen hurtigt aftage og du risikerer dermed, at du mister det momentum, som du ellers skulle have bygget festen videre på.

Hvad er det ‘rigtige’ indslag? Ja, der er mange muligheder alt afhængigt af publikummet og festen. Det det handler om er, at matche den rigtige DJ eller live act med dem der er inviteret til festen.

Et godt indslag til de fleste type fester, ville være en af vores dygtige DJs som f.eks. Mads Laumann, som altid spiller med øjnene, og tilpasser sig enhver fest og publikum – han er en af Danmarks absolut bedste mainstream DJs, og altid et sikkert kort til enhver fest. Ligeledes er kendis DJs som Thomas Madvig, Nicoline Toft og Le Gammeltoft også populære valg.

Hvordan vælger jeg det rigtige indslag?

Vi anbefaler, at du søger professionel vejledning før du booker en artist. Der er mange parametre der spiller ind som f.eks. aldersgrupper og typen af publikum. Det drejer sig om mange mennesker, som er samlet, og de har individuelt forskellige behov og ønsker. Her kan et bookingbureau hurtigt afklare, hvilke indslag der rammer bredest og sikrer, at alle gæster er tilfredse med underholdningen eller musikken.

Der er generelt nogle indslag der rammer bredere end andre, og vi kan med garanti hjælpe med at finde den helt rigtige, som efterlader et smil hos alle.

Musik til aftenen

En god julefrokost hvor der ønskes lidt “ekstra”, gør artister som eksempelvis Nabiha eller Medina sig stærkt gældende. De er kendt af den brede befolkning og har erfaringer fra både ind- og udland, hvilket betyder, at de hurtigt kan afstemme hvordan festen skal drejes for at få publikummet med op i et højere gear. Et andet tilvalg end pop-stjernerne er legenden Peter A.G. Peter A.G., der med garanti får salen til at koge, og folk til at synge med på hits som “Danmark”, “Kærester”, “Slingre ned af Vestergade” osv.. Overordnet er en kendt musikalsk artist altid et godt valg, da store navne ofte højner niveauet og helhedsoplevelsen af julefrokosten.

Underholdning og latter

Søger du et mere underholdende indslag er Musikquizzen med Kenneth K en klassiker. Der quizzes i musikviden og indbyder alle musikelskere til at være med og quizze mod hinanden. Et alternativ til Musikquizzen er den nyskabende impro-comedy gruppe, Specialklassen, med bl.a. Kasper Le Fevre og Rasmus Søndergaard. Gruppen improviserer og leverer vanvittige scener, underholdende figurer og sjove oneliners – ovenikøbet uden manuskript!

Værter og konferenciers

Du må aldrig undervurdere en god vært eller konferencier. De kan alene løfte arrangementet til et højere niveau og underholde alle gæster på samme tid. Joakim Ingversen er en de mest anerkendte konferenciers. Han er utrolig nærværende, behagelig og naturlig, og imponerer altid alle med sine skarpe evner i værtsrollen. Yderligere har han allerede fået TV-prisen “Årets værtstalent” på CV’et.
En anden og meget profileret vært er den charmerende Felix Smith. Han er yderst alsidig og fungerer til både store og små arrangementer. Hvis du søger en mere tilbagelænet, rolig, og skarp konferencier af den højeste kvalitet, så er Felix helt klart svaret.

Vi hjælper med koordinering og afvikling

Der er meget at holde styr på, men hos XE skal du ikke bekymre dig om andet end, at have en god aften, læne dig tilbage og nyde forestillingen. Vi hjælper med komplette pakkeløsninger, professionel vejledning samt planlægningen af julefrokosten. I fællesskab med jer finder vi den artist der passer til jer, også selvom artisten ikke er online på siden. Vores netværk er bredt og vi finder altid den artist I ønsker. Et samarbejde med os, fjerner alle bekymringer og giver overskud til at nyde aftenen.

Husk: “Livet er en fest, og vi leverer musikken”.

Forespørg her

Music moves people

Når musikken spiller bedst, kan festen mærkes i hele kroppen. Vi begejstres, berøres og fortaber os i stemninger og fællesskab. Musik er følelsernes sprog, dét alle forstår. Music moves people. 

Vi er festens matchmakers. Vi skal ramme dit publikum med den underholdning, der skaber den fest alle husker og taler om. Det har vi gjort i 25 år, og vi gør det bedre i dag end i går. 

Arrangementet var intet mindre end fantastisk! Tusind tak for din indsats – ret imponeret over, at det rent faktisk lykkedes os at komme i mål.

Amalie Hallahan / Lundsgaard & Partnere

Xclusive var den helt rigtige samarbejdspartner til at hjælpe os med vores KÆMPE firmafest, med nogle af landets mest populære kunstnere.

Thomas Sørensen / Esmark Feriehusudlejning

Xclusive Entertainment er vores faste musik og underholdningsleverandør, og det er ikke uden grund. De giver ro og overblik i hele processen.

Sara Lindberg / Kommunernes Landsforening

Servicen fra Xclusive Entertainment kan der ikke sættes en finger på. Dejligt at det bare kører, når man som arrangør har mange bolde i luften.

Marianne / Ørsted

Advokatsamfundet kan varmt anbefale Xclusive Entertainment, når der skal planlægges en fest med det bedste af det bedste.

Lisbeth Willaume-Jantzen / Advokatsamfundet

Niels er altid forstående & fleksibel, og det er med til at skabe den langvarige relation vi har med Xclusive Entertainment.

Henrik Fleron / DSV

Alt virker altid 200% – Niels og Xclusive er super professionelle, det er derfor vi altid vælger Xclusive.

Erik Rasmussen / Adm. Dir. / Via Biler

Tak for at Du var med til at gøre vores sølvbryllup til noget helt særligt. Vi havde en forrygende aften – Det var til et 12 tal.

Eliane Wexøe-Mikkelsen og Brian Mikkelsen /

Vi føler os altid 100% trygge over at vi som kunde, bare kan læne os tilbage og nyde aftenen.

Camilla Dyhring Müller / A-apoteket

Kundeoplevelser

Nyheder og goodies

Skriv dig op til vores månedlige nyhedsbrev, hvor vi deler ud af vores erfaringer indenfor musik, venues, festplanlægning og -styring. Tips, anbefalinger, aktuelle releases osv.